lørdag, januar 02, 2010

Middagsplanlegger

Jeg er glad i lister, jeg er glad i å planlegge. Jeg kan faktisk kooose meg med å planlegge imaginære ferieturer i detalj. Hvilket fly vi kunne tatt, hvilke hotell vi kunne sovet på. Ting vi kunne sett, steder vi kunne spist. Ah, halve opplevelsen (eller ofte hele...) ligger i planleggingen og forventningen. I perioder er jeg flink til å planlegge middager, og selv om det skled ut litt i løpet av den travle høsten så skal jeg tilbake dit. Middagene blir både bedre, sunnere og billigere om man planlegger hva man skal spise i løpet av en uke. Da kan man for eksempel planlegge hvordan man skal bruke restene. Jeg skal innrømme at jeg i perioder tenker "hm, kunne jeg ikke brukt dette vannet til noe istedenfor å helle det ut?" når jeg har kokt grønnsaker, men da passer jeg på å irettesette meg selv og hanke meg litt inn. Det får da være måte på. Vel, hvor skal jeg med dette? Jo, Sivs hus lodder ut en middagsplanleggeralmanakk, og det må da være noe for meg?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg bruker aldri salt i vannet når jeg koker grønnsaker, og når vannet er avkjølt er det næringsrikt og flott å vanne plantene med!!

Lille Persille :)