søndag, januar 24, 2010

Ett foto i timen

... sa Sulvis, og jeg sa Ja!

Vel, her er min lørdag i bilder:

Klokka 9

Jeg sto opp og startet dagen med en kopp kaffe.

Klokka 10

Havregrøt med rosiner, sukker, kanel og melk til frokost. Sånn går det når man velger å utsette helgehandelen til lørdag. Ikke for det, havregrøt er kjempegodt og mettende. Noen var litt overivrig med rosinene...

Klokka 11

Fast bestemt på å få ferdig strikkeprosjektet før helgehandelen.

Klokka 12


Mmm, denne er god. Et av innkjøpene da fruen var på vift tidligere i uken.

Klokka 1

HYL! I frustrasjon over å ha strikket feil la jeg fra meg strikketøyet og dro på handel.

Klokka 2


Klokka to var jeg innom Asiabutikken og handlet råvarer til vårruller + Ginger Candy. Jeg elsker ingefær og alt som smaker av ingefær. Vi inviterte en vennefamilie på vårrulldugnad på søndag nemlig, og da måtte jeg jo sørge for å ha alt vi trengte i hus. Vårrullene? Nam! De ble gode. Det ble noen til fryseren også, alltid kjekt å ha enkle og raske middager på lur til travle dager.

Klokka 3

Matvarehandel. De to siste bildene ble tatt etter at jeg kom hjem, men viser hva jeg holdt på med klokka to og klokka tre.

Klokka 4

Dere kan tro det var deilig å slappe av med en kopp te etter den handleturen!

Klokka 5

Scampi i marinade. Vi spiser gjerne litt sent på lørdager.

Klokka 6


Utdeling av lørdagsgodt. Denne gangen hadde jeg vært snill mamma og kjøpt litt forskjellig "rart" godteri. Blant annet disse, som frembragte barndomsminner. Husker dere godteri som spraker på tunga? Det var stor stas. Kjøkkenkluten spraket også etterpå.

Klokka 7


Mens maten sto i ovnen ryddet jeg vekk de siste kakeboksene. Yess, folkens, det lange hvite huset er fritt for julebakst!

Klokka 8

Noen synes kanskje det er litt kjipt at de ikke får ta del i det velduftende måltidet?

Klokka 9


Kvelden ble avsluttet i sofaen med en god rødvin. Kvelden ble riktignok ikke avsluttet klokka ni, men min "ett foto i timen"-dag tok slutt da.

Jeg gjorde selvfølgelig en hel haug med ting som ikke ble dokumentert også, for ikke å snakke om alt den flinke mannen min gjorde. Dette var et morsomt prosjekt, synes jeg, og kanskje tar jeg en slik fotodag senere en gang også?

2 kommentarer:

Sulvis sa...

Så artig!

Ja, vi må ha flere slike! En gang i uka? En gang annenhver uke? I måneden?

linsky sa...

Morsomt! :-D