mandag, februar 08, 2010

NIB og mer fra Figgjo

Da jeg bestemte meg for å blogge mer av huset og det som er inni meldte jeg meg i et svakt øyeblikk inn i Norske Interiørblogger. De siste dagene har jeg sett at jeg har noen besøkende som kommer via den siden, og da jeg sjekket, så jeg at jeg er oppført der nå. Det lange hvite huset er dermed offisielt en interiørblogg. Så får vi se da...



Jeg starter med flere kopper og kar fra Figgjo Flint, disse to er fra en serie som heter Victoria, jeg har vist fram noe derfra før. Disse har jeg også arvet etter mormor, ingen andre ville visst ha dem. Jeg kan ikke forstå hvorfor, jeg falt pladask.

Bare se på damen som ligger lettere henslengt i blomsterengen, det må da være umulig å ikke la seg sjarmere av henne der hun ligger så fornøyd! Oppå, evt inni, er det sommerfugler:


Til nå har vi brukt den største skålen/bollen ganske mye. Den er for eksempel fin å ha stekt bacon i, uten at jeg vet hva den opprinnelig er tenkt til. Den lille er nok til smeltet smør. Jeg synes den er fin å sette på bordet når jeg serverer te, den passer akkurat til brukte teposer.


Etter å ha stått inni skapet en god stund fikk disse skattene flytte ut og opp på hylla over bordet. Der står de sammen med salt og pepper og etpar kakebokser. En dag snart har jeg tenkt å sette kubbelys i skålene, da får jeg ta nye bilder og vise fram, iallfall hvis det blir vellykket.

5 kommentarer:

Huset på Planen sa...

Så søte ting. Kjempefine.

Ulla sa...

Dette bringer meg rett tilbake til barndommen. Vi hadde kopper og fat i denne serien :)

HildeSol sa...

Så fine :)

Aase sa...

De kakeboksene var også lekre.

Og sånne arveting er jo så fine.

Sulvis sa...

Najs! Gratulerer som NIB-er! :D