lørdag, februar 20, 2010

Glemt?

Neida, på ingen måte. Det er vel heller slik at jeg for alvor har husket endel andre ting jeg skal bruke tiden på. Så som studier.

Det er vinterferie i det lange hvite huset nå. Mann og barn er fløyet og ventes ikke tilbake før på mandag. Fruen selv bruker den uvante hjemme-alenetiden til å nettopp studere i tillegg til å drikke på kannevis med te, vaske klær, rydde litt her, rydde litt der, lese seg opp på alle bloggene som ligger i google reader, lufte hunder, brette klær, legge klær på plass, se OL, strikke, lese ikke-pensumrelatert litteratur. Ironisk nok, når man tenker på hvor mye tid som går til alt annet enn studier, synes jeg ikke jeg kan ta meg tid til å hente overføringskabelen til kameraet slik at jeg kan få laget et og annet blogginnlegg. Forstå det den som kan.

Det er på dager som denne, hvor jeg skal være supereffektiv student, at jeg kan finne på å stryke alle dukene som har samlet seg opp siden den gangen for minst et halvår siden jeg sist fant ut at å stryke duker var en fin aktivitet. Nå har jeg riktignok ikke strøket duker i dag, men det er ikke mange helgene siden at trappegelenderet oppe så slik ut selv om jeg også da heller burde brukt tiden fordypet i norrøne bøyningsparadigmer og annet snacks:

Her henger broderte og heklede arvestykker sammen med egenhendig kjøpte duker og brikker av ymse slag.

Ingen kommentarer: