tirsdag, februar 09, 2010

Gjenbruk

Noen ganger oppdager jeg at ting kan brukes til noe helt annet enn de er tenkt å bli brukt til. Slike oppdagelser har vi vel alle. Når unger oppdager at mors garnsamling kan brukes til å lage legofigurfeller er ikke mor så fornøyd, ikke når hunden oppdager at neste dags matpakkebrød kan brukes til kveldssnacks heller. Men noen ganger hender slike oppdagelser som mor faktisk er fornøyd med og. I går kveld, for eksempel, slo det meg for eksempel at de gamle likørglassene fra IKEA kan brukes som telysestaker. Ja, for som likørglass er de helt ubrukelige, de finnes ikke gode å holde eller drikke av, for eksempel. Derfor har de samlet støv nå i årevis. Helt til i går.

Tre stykker fikk hvert sitt telys og ble satt midt på rundbordet foran tv, og mor var riktig så fornøyd. :)




Nå lurer jeg på hvor jeg skal sette de siste tre likørglassene/telysestakene, for jeg har jo seks. :)

1 kommentar:

Sulvis sa...

Du kan sende dem sørover? :D Sjitlækkert!