fredag, april 01, 2011

Men noen ganger syr jeg.

La meg nå bare presisere: Det hender jeg syr og altså. 


Nå sist sydde jeg meg ei veske. Det hele var ganske enkelt og rett fram. Jeg fikk nemlig ei Cath Kidston-bok fra Hobbyklubben, og med den boka fulgte ferdigklippet stoff til ei veske. Veldig greit, om kreativiteten er aldri så langt fra land. Prosjektet var klart, det var bare å ta fatt. Det var tilogmed en veldig lettfattelig punkt-for-punkt-beskrivelse av framgangsmåten, så det eneste jeg behøvde å gjøre var å lese hvert punkt og gjøre det jeg fikk beskjed om. 


Bittelitt kreativ var jeg da. Kvaliteten på det rosemønstrede stoffet minnet meg om et stoff jeg har liggende - i samlingen. Jeg la de rosede mønsterdelene over på det stripete, og tegnet av. Så sydde jeg begge veskene parallellt. Den stripete mangler knapper (til å feste hanken med, og til å lukke veska med), det må jeg få kjøpt. Angrer kanskje bittelitt på at jeg ikke la stripene den andre veien, men pytt pytt.

Og jeg koste meg sånn! Jeg kan ikke forstå at jeg ikke syr oftere, for en finere onsdagskveld kan jeg knapt huske jeg har hatt i vinter.

Tilslutt: Veska ser kanskje stor ut, derfor gjør jeg oppmerksom på at gyngestolen den er fotografert sammen med er i barnestørrelse. Det er en flott jærstol fra mannens barndom. Maken kan fortsatt skaffes, selv kjøpte vi en maken til minstemann. Den gang bestilte vi gjennom... var det Skeidar? Vel, jeg ser iallfall at denne produsenten har slike barnestoler, om du skulle være interessert. 

1 kommentar:

HildeSol sa...

"Og jeg koste meg sånn! Jeg kan ikke forstå at jeg ikke syr oftere"

Det samme tenker jeg hver gang jeg kommer meg til symaskinen, og hver gang tenker jeg at nå! nå skal jeg bli flinkere til å sette med ved maskinen heller enn foran skjermene på kveldstid. Men det blir som regel med tanken...