mandag, mars 15, 2010

Oppdatering stue

Jeg vet jeg lovet oppdatering på stua i løpet av helga, jeg glemte det rett og slett. Men nå kommer det nye bilder, bedre sent enn aldri.



Her er bilde fra stua ut til gangen. Det ble veldig romslig og uvant, men vi tror det blir veldig bra. Det gjenstår såklart en del arbeid, for eksempel skal ytterveggene tapetseres som de andre ytterveggene i stua og noe skal males. Taket skal males og vi må ha annen belysning etterhvert. Golvet må også males, ja alt, egentlig, i tillegg til noe finsnekkerarbeid. Den gamle døra som står der tenkte vi kanskje å bruke, men valget falt på en annen.




Denne bratte trappa går opp til loftet og mye varme forsvinner opp denne veien. Derfor bestemte vi oss for å kle igjen og sette inn ei dør.


Slik ser det ut etter at døra er satt på plass. Det skal bli lys grått i kroken her som det er i stua, døra inn til kjøkkenet skal males hvit, og foreløpig synes det veldig godt hvor veggen sto.

Den gamle døra tror vi rett og slett skal få være som den er, gammel og grå.

Nå som en vegg er tatt ned og en annen satt opp har vi bestemt oss for å ta en liten pause resten av denne uka. Men kanskje skjer det mer igjen til neste uke?



1 kommentar:

Åpent^hus sa...

Hei.
artig å finne bloggen din. her var det mye koselig interiør og fine gamle ting.
spennende hus dere bor i.
kjekt å se at du er glad i å lese. Det er jeg også, og når jeg leser om bøkenen dine, kribler det. Jeg har imidlertid lesestopp - nå er det fagbøker som gjelder. til desember. puh! det er litt leit. så nå begynner "lyst-å-lese-stabelen" å bli ganske høy! Kos deg i godstolen ved ovnen! :)

Hilsen Åpent hus.