onsdag, april 22, 2009
mandag, april 20, 2009
Mandagstema - hverdagsluksus
Det er mange kaffestunder rundt omkring hos mandagstemabloggerne i dag ser jeg. Så her og. Hverdagsluksus må vel dette være? Ekstra god kaffe, importert direkte fra Fortnum & Mason i London av velvillige slektninger.
Jeg får vel innrømme at den gangen denne ble forespurt innkjøpt så var det først og fremst boksen jeg var ute etter. Enda jeg har så mange bokser fra før...
Jeg får vel innrømme at den gangen denne ble forespurt innkjøpt så var det først og fremst boksen jeg var ute etter. Enda jeg har så mange bokser fra før...
fredag, april 17, 2009
Argh
Jeg forsøkte å gjøre en av oppgavene på jobblista mi men ble helt fullstendig totalt nedbrutt. Jeg tok et raskt overblikk og aner ikke hvordan jeg skal gå løs på oppgaven igjen. Nå sitter jeg bare og sturer og lurer på hvor lenge jeg skal gidde å være på jobb i dag. En avtale uteble også, dermed gikk enda en oppgave i vasken. Og det regner. A perfect day for a smackerel of something med andre ord, hadde det ikke vært for at jeg har gått et sted og ikke tatt med meg lommeboka.
Men pyttsan. Det er da tross alt snart helg. Med mere regn. Det skal faktisk regne hele neste uke. Travelt på jobb blir det også.
Men vet dere hva? Det gjør egentlig ingenting! Været kan man ikke gjøre noe med annet enn å finne positive sider ved det været man har. Når det regner blir brønnen full (ikke problem på denne tiden av året men likevel) og planter får vann. Pus finner vann ute og slipper å være sur på meg for at jeg glemmer å fylle vann i skåla hennes på kjøkkenet. Jeg slipper å snuble over sur pus som gjør det hun kan for å få min oppmerksomhet aka gå i beina mine til jeg faller overende. Planter får vann. Vel, ikke de inne da, men de ute får iallfall vann. Bøndene... nei, de er jo aldri fornøyde med været, haha. Når det gjelder smackerels så har jeg en arbeidsplass som praktiserer fredagskake og snart er det lunchtid, så det blir nok ei ordning med det og.
Og når det gjelder den avtalen? Nei, det var visst neste fredag det.
Alt i alt har jeg altså bare en ting å klage litt over, og det er denne arbeidsoppgaven. Og ettersom jeg har fleksitid så kan jeg putte den i skuffen til senere og heller ta tidlig helg. Jeg har tross alt en avtale klokka 2. :)
onsdag, april 15, 2009
tirsdag, april 07, 2009
Spillkroken
Dette er årets påskehit. Spillet var pakket ut og lagt utover stuebordet omtrent før jeg rakk å sette fra meg varene på kjøkkenet (og det var ikke få varer, og enda må vi ut og supplere i morgen, jeg har såklart glemt noe), og jeg fikk tildelt en rød bil. Mange runder, latter, tårer, penger, hus og transaksjoner senere var jeg den lykkelige vinner; førstemann til 30 mynter.
Dette er juniorutgaven av Millionær/Monopol som vi alle kjenner. Jeg har lite erfaring med juniorutgaver av populære spill, men så langt tror jeg dette er en vellykket utgave. Brettet er enkelt å forstå, gatene er byttet ut med butikker. Foran hver butikk(hver rute) er det enkle symboler, for eksempel saks og kam for frisør, og bamse for lekebutikk, og prisen er merket med gule sirkler = penger = kjøpspris = leie. Når man kjøper får man med en gang sette huset sitt dit, og da er leken i gang.
Vi døpte raskt husleia om til tjenester type "Nå kom du til fiskebutikken min, hva skal du ha? En laks og etpar fiskekaker kanskje? Det blir tre mynter takk" for å unngå de verste nederlagene, for hvem vil vel ikke bruke sine siste mynter på en sjokolade i kiosken?
mandag, april 06, 2009
Blomsterliv
Det er allerede ganske mange uker siden. De grønne bladene jeg fikk som avlegger av min kjære mormor hadde en antydning til noe rart i midten? Skulle planten virkelig blomstre for første gang? Mitt mandagsprosjekt de siste ukene har vært å ta bilde av utviklingen:






Nå er dessverre det hele (nesten) over. Blomstene faller av en etter en. Jeg forsøkte å bevare den fine fargeprakten en dag ekstra ved å legge dem i små glass jeg satte på bordet de første dagene men det som faller av nå er allerede brunt i kantene.
Jeg gleder meg til neste gang. :)
Og forresten... er det noen som vet navnet på denne planten?






Nå er dessverre det hele (nesten) over. Blomstene faller av en etter en. Jeg forsøkte å bevare den fine fargeprakten en dag ekstra ved å legge dem i små glass jeg satte på bordet de første dagene men det som faller av nå er allerede brunt i kantene.Jeg gleder meg til neste gang. :)
Og forresten... er det noen som vet navnet på denne planten?
Abonner på:
Innlegg (Atom)

