søndag, mars 28, 2010

Påskehytte

Vi er ikke riktig klare til å starte hyttepåsken enda, men hadde en liten tyvstart i ettermiddag. Med pannekakerøre, syltetøy og kaffe i sekken dro vi opp, stekte pannekaker og fant fram påskedukene før vi satte oss i solveggen for å spise. Etterpå drakk vi voksne kaffe mens vi myste mot sola, og barna løp rundt og leika. Så dro vi hjem. Nå står en deilig middag i ovnen, inspirert av Huset på Planen ogJamie Oliver. Jeg skal servere kyllingen sammen med spinat og potetmos, akkurat som Jamie anbefaler, og det dufter allerede deilig i huset.

Bildene jeg tok på hytta ble ikke så veldig bra, for batterilampa på kameraet blinket og jeg måtte bare knipse i vei.

"Tømmerstokk"lysestaken er en souvenir fra en norgesferie i mammas barndom. Det gule lyset har stått i så lenge jeg kan huske.



Påskedukene er de gamle som mamma var lei av å ha hjemme da hytta var ny for 25 år siden, og det synes vel. Nå er de sjarmerende retro.

Forhåpentligvis er vi tilbake på hytta på fredag. Jeg krysser fingrene og gleder meg allerede.

Jeg må nok prøve og feile en god del framover før jeg får innleggene og bildene slik jeg vil ha dem. Hvis noen erfarne mac'ere leser bloggen min og har tips så tar jeg gjerne imot, enten i form av en kommentar eller en epost til

detlangehvitehuset@gmail.com


1 kommentar:

Huset på Planen sa...

Gratulerer med nytt leketøy!

Og fine og gule bilder. :) Koselig. Ha en fin påskeferie!