tirsdag, mars 02, 2010

Kasparas vaniljesnipper

Jeg har vært trofast leser av Kasparas regnbue ganske lenge. Det er en flott og fargerik blogg jeg gjerne anbefaler folk å titte innom. I den senere tid har hun skrytt av vaniljesnippene sine opptil flere ganger, og nå i helgen klarte jeg ikke lenger å motstå fristelsen. De var lette å bake og selv om jeg ikke var flink nok til å trykke sidene godt sammen på alle så er jeg godt fornøyd med resultatet. Oppskriften finnes i blogginnlegget jeg har direktelinket til over.


Og resultatet! Åh, herlighet! Søt gjærbakst og vanilje er noe av det beste jeg vet, så kombinasjonen er uimotståelig må jeg si. Bildet over knipset jeg rett før jeg bar baksten inn på stua hvor mann og barn satt og så på damenes 3-mil lørdag kveld. Det store Victoria-fatet fra Figgjo skimtes under godsakene, nå står det jo så lett tilgjengelig i tallerkenhylla så nå får jeg nok brukt det mye mer enn før. Snippene var fortsatt varme, så glasuren rant godt utover. Vi spiste godt, jeg våget ikke telle hvor mange jeg spiste.

Litt senere på kvelden måtte jeg bare smake én til, og vet dere hva? De er nesten enda bedre når de er avkjølt.

Det vi ikke spiste på lørdag fant veien ned i fryseren, så nå har vi noe godt å finne fram neste gang vi får besøk. Kanskje vi må invitere noen hjem snart?

2 kommentarer:

salige lavendel sa...

Det så lekkert ut!

Maliva`s verden sa...

Hmmmm..dette må prøves. TAkk for tipset og fin ettermiddag til deg fra Maliva