tirsdag, mai 04, 2010

Sommer!

Hvis noen av de som leser denne bloggen har et ord med i laget når det gjelder vær og temperaturer, så vær så snill! Jeg drømmer om vår og sommer. Jeg føler meg ferdig med snøvær og vedfyring for en stund nå, dessuten så har vi brukt opp den veden vi trodde vi ville trenge denne sesongen, og det eneste vi har igjen er noen paller med ved som har stått ute i vinter. Den er våt og egner seg ikke til fyring på en stund enda og jeg sitter derfor her og lurer på om de fortsatt selger ved på Plantasjen. Makan! 










Jeg trøster meg med at de lenge etterlengtede eplegrønne kivilyktene kom i posten i dag.
De fikk bli med meg ut i bislaget en tur i formiddag mens sola var framme, som for å få en 
smak av vårsola. Nå står de på stuebordet hvor de speiler flammene i ovnen, og det føles 
slett ikke sommerlig.


Likevel: Bare jeg får tak i en rosa nå, eller kanskje en hvit, så er sommertrioen komplett,
og DA kommer sommeren, tenker jeg.

Ingen kommentarer: