søndag, februar 21, 2010

Hyttetur forts.

Da vi kom hjem fra hytteturen i forrige innlegg dro vi nesten rett til mamma og pappa på kaffe, det var jo morsdag. Jeg fortalte om hylla som hadde kommet opp, og mamma kunne fortelle at farmor hadde heklet et sånn forheng, sånn som slike hyller pleier ha, til den hylla. Mamma forsvant ned i en skuff, og kom opp med forhenget. Vel hjemme måtte jeg henge det opp på hylla jeg har hjemme for å se hvordan det ville ta seg ut.

Det er ganske rødt da. Veldig rødt. Men nydelig arbeid. Farmor er en dyktig dame, og jeg kan knapt huske å ha sett henne uten strikke- eller hekletøy i hendene.


Slik ser det ut fra litt avstand.

Muggene på hyllen er fra Green Gate (den lille blå), Rörstrand (i midten), og en keramiker på Røros(den mørkeblå).

Denne nydelige kjøpte jeg i en bruktbutikk for et par år siden samtidig med endel andre ting, og disse tingene var blant de aller første tingene jeg blogget da denne bloggen var helt ny for litt over to år siden. Bare se her.


Ingen kommentarer: