lørdag, mai 02, 2009

Påskeliljer





Årets 1. mai ble en virkelig flott dag, med nydelig vær og god temperatur. Kritthvite legger fikk åretes første møte med sol og selv om leggene er akkurat like hvite som i april så har ansiktet fått en ekstra glød.

Mens andre sikkert gikk i tog et sted nøt vi det som føltes som den første sommerdagen her hjemme. Vi ble invitert hjem til naboer for å forsyne oss med skudd fra hekken, de står nå i ei bøtte med vann og skal settes ut snart, kanskje det blir hekk på oss i år? Jeg gleder meg allerede til et hav av rosa blomster. "På kjøpet" fikk jeg en klase med påskeliljer. Løkene skal graves ned (si meg, fikk jeg ikke gjort noe i går?) slik at de forhåpentligvis blomstrer vakkert hos meg i kommende år. Blomstene klippet jeg av og satte i vase, de gjør seg veldig godt på kjøkkenbordet vårt nå.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: