tirsdag, mai 12, 2009

Et mindre prosjekt, del 1




På loftet på uthuset som hører til huset vårt lå det endel skrot da vi flyttet hit for 4 år siden. Det meste gikk rett på bålet. Denne tallerkenhylla gikk ikke på bålet, skjønt mannen min var vel ikke helt enig i at den hadde potensiale. Nå har den ligget i kjelleren i 4 år og ettersom det er eksamenstid fant jeg endelig tid og lyst til å gjøre noe med den (er det ikke typisk?). Jeg dro den fram i lyset for å beskue den ordentlig.



Jeg måtte jo vedgå at den ser noe slitt og råtten ut.

Minst tre lag maling: Grønt innerst, så blått, og så gult ytterst. Det gule flasser av ganske lett, det får meg til å tro at det blå og det grønne er linoljemaling, mens det gule er "moderne" oljemaling. Den sitter ikke ordentlig på linoljemalingen, nemlig. Det er nok en ganske gammel tallerkenhylle, det er ikke brukt en eneste spiker i den (bortsett fra en og annen i nyere tid for å reparere litt på den).

3 kommentarer:

Sulvis sa...

Den får du mye jobb med, men det kommer til å være verdt strevet. Lykke til, gleder meg til et "etter-bilde".

det lange hvite huset sa...

Sant å si så har jeg kommet et godt stykke lenger og blogget framgangen har jeg også. Det tar bare litt tid før innleggene kommer. :)

Men jeg er ikke ferdig enda.

Anne-Lill sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet. :-)