mandag, mai 18, 2009

Mandagstema - glede


Posted by Picasa
Jeg har valgt et bilde som ble tatt i slutten av mai i fjor til å illustrere ordet glede. Jeg er så glad i våren og spesielt er jeg glad i vårblomstrende trær. Gleden var derfor stor da vi oppdaget at vi har 3 gamle kirsebærtrær på tomta vår. De har ikke akkurat gitt oss store mengder bær foreløpig, men vi håper å få noen i år etter kraftig beskjæring (og ingen bær) i fjor.

Når jeg tenker på ordet glede tenker jeg først og fremst på gleden ved å ha barn, men barna hadde jeg jo med meg i forrige ukes ansvar så i dag tenkte jeg rett og slett å liste opp noen ting som medfører glede, i tilfeldig rekkefølge:

* Å våkne om morgenen og se at det er nydelig vær ute
* Å kunne gjøre noen en har kjær en liten tjeneste (sette på kaffe, for eksempel)
* Se på våryre kyr som akkurat har kommet ut for første gang
* Se blomster som blomstrer ute i hagen
* Lage en ekstra god brødskive til lunch
* Lykkes med småting i jobben sin
* Rydde arbeidspulten helt før en tar helg
* Å høre noen si "Jeg er veldig glad i deg mamma"
* Å bli innkalt på jobbintervju
* Å finne en nydelig kjole som sitter pent når man har penger til å kjøpe den
* Rusle rundt i butikker helt for seg selv, ta en kopp kaffe på café
* ... jeg kunne fortsatt i evigheter...

Dette var mitt bidrag til ukens mandagstema.

Ingen kommentarer: