lørdag, mai 16, 2009

Ingefærkjeks


Jeg er merkelig skrudd sammen. Det er 16. mai. Huset er ikke festkledt. Klærne er ikke klare. Kake er ikke bakt. Jeg har eksamen om noen små uker. I beste kveldsmat- og kveldsstelltid får jeg for meg at jeg skal bake kjeks. Og gjør det. Gode ble de og. Det er lenge siden jeg har bakt disse, og i dag var første gangen jeg hadde fersk ingefær i. Tidligere har jeg fulgt oppskriften og brukt malt ingefær. Også i dette tilfelle må jeg si at resultatet blir bedre jo ferskere og mer naturlige ingrediensene er.

Fatet fant jeg tilfeldigvis på en coop marked-butikk, av alle steder, og jeg tror jeg betalte 40 kroner for det. Det er akkurat passe stort til en pakke kjeks eller noen småkaker. Det passer ganske godt inn i det gamle huset vårt også, her er interiøret stort sett inspirert av tidlig 1900tall (pastellfarger), litt bonderomantikk og litt Shabby Chic, samt store mengder IKEA. Rendyrking av stil er ikke min greie, tydeligvis. :)

Nå som kjeksene er foreviget er det fritt fram i kakefatet! Disse smaker fortreffelig til en kopp svart te.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: