lørdag, mai 16, 2009

Det spirer og gror


I år, som i fjor, har vi sådd litt her hjemme. De første frøene har forlengst spiret, det blir godt og varmt i det lille drivhuset jeg har stående ute i bislaget/på miniglassverandaen.


På bildet under er det små, trege tomatplanter. Tomatene vi fikk fram i fjor smakte nydelig og jeg krysser fingrene og gleder meg til å sette tennene i søte, saftige tomater utpå sensommeren.


De søte små falt pladask for denne varianten da vi var på Plantasjen i dag; det var ikke snakk om å forlate stedet uten melonplanter. Foreldrene er ikke så optimistiske som barna, og er glade for at det er vannmeloner å få kjøpt i butikken.


Den siste varianten jeg viser fram i dag er rød chili. Jeg gleder meg til disse får frukter også, vi bruker mer og mer chili her i huset.

2 kommentarer:

linsky sa...

Så spennende med melonplanter da! :-D

HildeSol sa...

Hjemmedyrket vannmelon høres jo fantastisk ut, jeg er helt på linje med guttene dine der.