fredag, mai 22, 2009

Eksamenstid

Det er viktig å forberede seg godt når man skal lese til eksamen slik at lesingen fortoner seg lettere og mindre langtekkelig. Her kommer eksempler på hva jeg omgir meg med når jeg i disse dager forbereder meg på vårens skoleeksamener:


Iste. Dette er iste av blåbær og rooiboste fra teklubben.no. Glasset er fra Rosendahl og kannen er en gammel tekanne fra Bodum. Patentet på denne kannen er heller elendig, så jeg ønsker meg en ny, denne fungerer best som mugge.


Vann. En kan aldri få i seg nok vann. Karaffelen fra iitala har fått følge av et kraftig glass fra IKEA. Jeg velger helst enkelt og ensfarget når det dreier seg om kopper og kar som skal brukes til hverdags, men disse elefantene klarte jeg ikke motstå.



Men nå må vi ikke glemme det viktigste her,
og som dere ser er jeg godt utstyrt med taktiske hjelpemidler i lesingen.

God håndkrem er også viktig. Denne er ikke så verst, terningkast 4 kanskje?


Og hva skulle jeg gjort uten alt dette håret?
Kaste hodet?



Litt blogging innimellom må man ha tid til, og da må man ha bilder.
Det er viktig med pauser.


Ehm... javisst ja...



Kaffekopp
som i likhet med elefantglasset strider mot det jeg sa om at det skal være
"enkelt og uten mønster til hverdags".
Denne og tre til ble kjøpt til 10 kroner stykket på Plantasjen,
og er årets sommerkopper.


Viktig å holde kontakt med omverdenen,
jeg kan ikke ta sjansen på å gå glipp av en viktig beskjed, kan jeg vel?
Lykkegrisen fikk jeg av svigers da de kom hjem fra ferietur i Kina for noen år siden.

2 kommentarer:

HildeSol sa...

Godt å se at du har utstyret i orden ;) Jeg siklet også på fargerike 10-kroners-kopper på Plantasjen, men vi kan jo ikke alle ha et langt hvitt hus å fylle...

Aase sa...

Uten mat og drikke og diverse andre nødvendigheter, kan man ikke lese til eksamen. Det sier seg selv.

Jeg foretrekker glass uten mønster og farge, men kaffe-/tekrus er fargerike og sjelden mer enn to og to like.

Masse lykke til med eksamenslesingen