lørdag, august 07, 2010

Rekefristelser

Dette har svært lite med interiør å gjøre, jeg vet, men etter at jeg oppdaget kraftkoking av rekeskall har reker vært en dobbel fristelse. Tidligere denne uka lot jeg meg friste av store fine reker på Obs!

Loff, majones, reker, sitron og pepper. Enkelt og veldig godt.




Rekeskall og resten av sitronen, litt hvitløk og litt vann, pluss litt tid, og så har jeg deilig rekekraft i fryseren. Den blir til kjempegod fiskesuppe på null komma niks, og jeg får vondt i sjelen av å tenke på alle de deilige fiskesuppene jeg har gått glipp av pga alt rekeskallet jeg har kastet rett i søpla i årenes løp. 

I skrivende stund er mannen avgårde for å handle materialer til ny trapp og litt platting ved hovedinngangen. Den midlertidige trappen har stått i 5 år nå, så det er jaggu på tide. Jeg skal selvfølgelig sørge for å dokumentere prosessen. 

1 kommentar:

linsky sa...

Takk for tips, jeg har rekeskall i fryseren og skal sannelig koke kraft på de!