torsdag, august 26, 2010

Hva skjer?

Det har vært dårlig med blogging i det siste. Jeg har manglet bloggeinspirasjon og jeg har bevisst vekkprioritert det til fordel for først ferie og familietid og så hverdagen, som kom like brutalt denne høsten som den gjør alle andre høster. Men det er litt godt og. Istedenfor de lekre interiørbildene jeg ikke har vil jeg i dag presentere en liten samling bilder som illustrerer litt av det som foregår om dagen.


Tenk, to skolebarn! Tiden går så fort. Hver morgen trasker de avgårde for å ta bussen til skolen, og hver dag kommer de opp den samme bakken, fulle av inntrykk. Vel, ikke helt sant, for innimellom er de innom SFO også, men vi voksne synes vi er heldige som ikke behøver å bruke SFO så mye, og ungene synes det er dårlig gjort at de får være så lite på SFO. Man kan ikke få i pose og sekk, tydeligvis.




Forandring fryder tenkte jeg, og dro langbenken vi fikk i sommer inn på kjøkkenet for å prøvesitte den en uke. Nå er uka gått og vel så det og til helgen ryker den ut igjen, og jeg er glad vi ikke satset på å kjøpe gamle langbenker til flerfoldige tusen kroner da vi flyttet inn på kjøkkenet for 4-5 år siden. Vi hadde lyst, nemlig.


Dagen i dag startet jeg med å sette to brøddeiger. Jeg har stort sett bakt brød selv i hele sommer, men nå har vi spist kjøpebrød i omtrent en uke. Nå gleder jeg meg på godt hjemmebakt brød igjen. 


Etter brødbakst skulle jeg kose meg med en god kopp kaffe. Vel, den var ikke god, så nå lurer jeg på om det er kaffen eller kanna jeg må skylde på. Ellers strikker jeg kjøkkenkluter av noe bomullsgarn jeg kjøpte til hekling, men som ikke var godt å hekle med i det hele tatt. Kjøkkenklutene blir gode, men jeg vet enda ikke hvordan de oppfører seg etter vask. 


 Kan det være at denne er moden for utskifting? 

Jeg har lest endel bøker i sommer, og de har jeg pleid å liste opp og kanskje skrive noen ord om her. Det ble ikke i denne omgang. Så har jeg iallfall noe vettugt å skrive neste gang jeg skulle få bloggeånden over meg. 

Ingen kommentarer: