torsdag, august 12, 2010

Dagseng



Før vi fikk satt i stand stua i det lange hvite huset bodde vi mer eller mindre på kjøkkenet. Vi hadde en liten tv oppe på hylla og ei dagseng i den ene kroken. Selv om det var kjekt å følge med på frokosttv om morgenen savner jeg ikke å ha tv på kjøkkenet, men dagsenga, den savner jeg. Senga vi brukte har forlengst havnet på soverommet til et av barna. Tidligere i sommer fikk jeg tilbud om ei seng som sto nedstøvet i en låve, og jeg var raskt på pletten.


Foreløpig er det tilfeldige tepper og puter som har tilhold oppi der, det kommer seg nok etterhvert. Jeg, og de andre i familien, er iallfall veldig fornøyd med å ha en krok på kjøkkenet igjen. Her går det an å ta en lur, trøste barn som har slått seg, sortere sokker, brette klær, lese bok både alene og for andre. Senga gjør seg mye bedre her enn på høykant bak en stabel med rot innerst på en låve, det er iallfall helt sikkert. 

3 kommentarer:

Sulvis sa...

VELDIG bra! Sånn skulle ethvert kjøkken hatt!

linsky sa...

Så herlig å ha plass til en sånn flott seng på kjøkkenet!!

Anne-Lill sa...

Tenker det er kos for hele familien å ha fått inn dagseng igjen ja. Tror jeg hadde bodd på kjøkkenet jeg også, hvis jeg hadde et kjøkken som det dere har. :-)