søndag, januar 10, 2010

En lat søndag i begynnelsen av januar

I dag er det sakte tempo i det lange hvite huset. Vi voksne var i selskap i går, der fikk vi servert nydelig og perfekt ytrefilet av elg med fritt valg av tilbehør. Det var både bakte og fløtegratinerte poteter, rømme, mais og bacon til de bakte potetene. Det var soppstuing og et godt utvalg kokte grønnsaker, og deilig saus. Det hele minnet meg litt om Big Horn Steak House, bortsett fra at de ikke kan måle seg med kvaliteten på det vi fikk servert i går. Nam!

Jeg hadde på meg ny kjole i det jeg kaller "søsterstoff", blå og hvitstripete litt grov bomullskvalitet. Veldig behagelig, den blir nok hyppig brukt utover.

En gammel kassett av a-ha har dukket opp i løpet av dagen og jeg hører musikk og dansetramp fra gutterommet. Jeg har satt meg ned for å jobbe litt for å gjøre meg klar til morgendagen, jeg "må bare" litt først. Og mens jeg bare må finner jeg inspirasjon til håndarbeidsprosjekter. Kanskje en jakke som dette, bare litt kortere og med dusere fargevalg, hadde vært noe?



Jakken er fra odd molly, og bildet er hentet fra www.chicasogvenner.no







Den verste kulden er heldigvis over for denne gang, og vi puster litt lettere i -7. Det har vært solrike dager og hele kroppen fylles av fryd og forventning når januarsola skinner inn gjennom kjøkkenvinduene. Jeg gleder meg til vår og sommer!


Våren for to år siden så det slik ut i bislaget vårt. Framover kommer det nok flere bilder fra bislaget, jeg er nemlig veldig glad i å sitte der ute med en god bok eller med strikketøy når det ikke er riktig varmt nok utendørs enda.

Ha en fin søndag!

1 kommentar:

Feminista sa...

Herlig jakke som absolutt kan kopieres. Og det bislaget... Nydelig! Jeg gleder meg til våren!