tirsdag, desember 22, 2009

20.-24. desember 09 - oppsamling

Det ble travelt, og min tanke om et innlegg hver dag i desember har vært bare en tanke de siste dagene. I en eller annen blogg så jeg en oppsamling av flere dager i samme innlegg, så jeg er nok ikke alene om å fly rundt og gjøre litt her og litt der om dagen. Jeg låner idéen, her kommer flere dager i et innlegg. Ikke bare kommer mange dager i et og samme innlegg, de kommer omtrent en uke for sent også. Fy meg!

20. desember
Søndagsåpne butikker. Vi brukte denne dagen i de søndagsåpne butikkene. Vi handlet julegaver, vi spiste is på café, vi tok oss god tid og koste oss mens alle andre løp rundt og så småstressa ut.


Bilde fra det store internett

21. desember
I dag har jeg og mine søte små truffet Anne-Lill som har bloggen Trønder-Får. Kameraet var fortsatt forsvunnet, så jeg fikk ikke tatt bilder. De søte små forsvant fort inn på lekerommet som vårt valg av café var utstyrt med så Anne-Lill og jeg fikk god anledning til å skravle i ro og mak. Caféen var utstyrt med gode og dype sofagrupper fra 60-tallet eller deromkring og vi utstyrte oss selv med kaffe, vafler og søte kaker som smeltet på tunga. Etterpå kjøpte jeg et notehefte med julens sanger.

22. desember
Endelig dukket kameraet mitt opp igjen.
Og endelig blir det bilde av sirupskaka og. Jeg har bakt to nye idag.



23. desember
Dagen før dagen. Det som ikke blir gjort i dag. blir ikke gjort. Vi hentet julegjesten på togstasjonen og hadde risengrynsgrøt med mandel til middag, og vi monterte og pyntet pepperkakehus.

Ungene insisterte på at trær må være grønne, så da ble det slik. De er også ellers ansvarlige for dekoren. Vi har hatt mer billedskjønne pepperkakehus i det lange hvite huset, det skal sies, men når alt kommer til alt så er det mengden godteri og ikke noe annet som er viktig når huset skal knuses og spises på nyttårsaften.


24. desember
Så ble det jul i stua.

Ingen kommentarer: