fredag, juni 05, 2009

Vis meg kaffekoppen din


Jeg antar at jeg ikke er den eneste som har en kopp eller et krus som er mer eller mindre "sin". Det er den koppen man drikker kaffe fra på morgenen, og det er den koppen, eller det kruset, som blir med ut på trappa, eller på en runde rundt i hagen. Vel. Jeg har iallfall et sånt krus. Det ble i sin tid kjøpt fordi jeg trengte et krus å ha på jobb, og jeg har mange ganger angret på at jeg ikke kjøpte fler. Det er akkurat passe stort, det er godt å holde i og drikke av, kaffen holder seg akkurat passe varm akkurat lenge nok, og så er jeg veldig glad i grønt da. Jeg må innrømme at jeg stusser litt hvis noen drikker av koppen "min".

Tar du utfordringen? Hvilken kopp tar du først etter når du skal ha dagens første kaffe eller te? Legg gjerne igjen en kommentar med link. :)

7 kommentarer:

HildeSol sa...

Vet akkurat hvilken kppp jeg skal vise fram -må bare vente til jeg kommer hjem og får tatt bilde av den...

Elisabeth sa...

Den hyppigst brukte her er nok Kaffebrenneriets pappbeger med lokk på. Om morgenen inneholder det en dobbel latte, ellers på dagen en dobbel cortado. Jeg har imidlertid en veldig fin kopp som er bare min som jeg bruker når jeg lager kaffe hjemme i helgene. Skal se om jeg ikke får tatt et bilde og lagt ut når jeg kommer hjem.

God helg!

Sulvis sa...

En miniutfordring! : )

Jeg har en ørliten mistanke om at min kopp er blogget før, haha, men en god kopp kan ikke vises frem for ofte, sier et gammelt ordtak.

Bilde kommer i løpet av dagen.

Mildred sa...

Hva med oss som har flere? Jeg har intet mindre en tre kopper som er bare mine :D

Huset på Planen sa...

Jeg tar gjerne utfordringen, og prøver meg på et bilde i morgen.

Janne sa...

Fin utfordring! Jeg har også lagt inn et bilde.

Ludovie sa...

Dette er min kopp. Den er designet av Filippa K, og produsert av Rörstrand. Jeg drikker kaffe av den hver eneste morgen. Svart kaffe. Mange kopper. (Det er crema på, og altså ikke melk i kaffen på bildet nedenfor.)

http://www.flickr.com/photos/epoisses/3127210009
http://www.rorstrand.se/web/rorstrandwww.nsf/pages/43B2C7813C16DAFDC225714C0045DD05!OpenDocument&Expand=2