søndag, juni 21, 2009

Må prøve!

Noen ganger kommer jeg over ting som jeg bare MÅ prøve, og innen jeg får prøvd ut det klarer jeg nesten ikke tenke på annet. Akkurat nå har jeg det sånn, og denne gangen gjelder det noen små søte kaker (kjeks?) som heter madeleines. Første gangen jeg kom over dem var i bloggen til jane brocket. Jeg falt øyeblikkelig, og madeleineformer ble skrevet opp på handlelisten. Det gikk noen dager før jeg fikk iverksatt handleplanen, men for noen dager siden brukte jeg endelig mesteparten av dagen på å google madeleine trays, madeleine tin, madeleine mould. Jeg klarte ikke å finne en eneste norsk nettbutikk som hadde, det fantes omtrent ikke norske treff på disse kakene i det hele tatt. (Nå tenker du kanskje at det var ikke rart jeg ikke fikk norske treff ettersom jeg søkte på engelske ord, men jeg søkte altså med norske ord på norsk google til å begynne med). Litt senere på denne dagen leste jeg gjennom bloggene jeg følger, og oppdaget at det er flere som tenker på madeleines om dagen. Inne på mat på bordet ble jeg tipset om amazon, og i går kveld fikk jeg endelig bestilt meg madeleineformer (det var ikke enkelt å finne noen som ville sende til Norge heller, forresten).

Nå gleder jeg meg til å prøve!

2 kommentarer:

HildeSol sa...

Jeg regner med at du rapporterer om resultatet? Hadde ikke hørt om madeleinekaker før jeg leste Proust (litt må jeg jo få brife, selv om jeg bare har lest første bind...), og har aldri smakt det.

Anonym sa...

Jeg håper noen butikker i Norge begynner å selge slike former, for jeg fant oppskriften på kakene for en stund siden, men har ikke funnet noen som selger det i Norge ennå ;(