onsdag, juni 03, 2009

Mandagstema - former

Denne ukens mandagstema er former og det var ikke bare lett. Jeg har fundert og tenkt men egentlig ikke kommet på noen god innfallsvinkel. Tilslutt måtte jeg ty til mannen for hjelp. "Hva er det første du tenker på når du hører ordet "former"?" spurte jeg. "Kvinneformer", kom det fra sofaen. Vel, jeg har ikke tenkt å blogge noen frodig kvinnekropp, så jeg spurte "vel, men etter det da? Hva tenker du på da?" "Former. Kvinneformer. Kurver." sa han, og gjorde kvinneformbevegelser med hendene. Kurver! tenkte jeg. Ja, da får det bli kurver da.

Disse kurvene kjøpte jeg nylig til 25 kroner stykket da en butikk skulle slutte å bruke dem til varene sine. En har allerede blitt tatt i bruk til single sokker, de resterende tre står stablet oppi hverandre inne på vaskerommet inntil videre.

"Muffinsformer da" kom det videre fra sofaen, så da gikk jeg ut på kjøkkenet og fant fram papirformene fra skuffen. En type med kaffekopper på, og en helt vanlig hvit.


Jeg steker alltid muffins i papirformer som jeg setter i en slik metallform. Da holder de fasongen fint og jeg slipper å servere muffins som ser ut som om muffinsrøra hadde tenkt å rømme akkurat som pannekaka.


Nå fikk jeg lyst på muffins, jeg tror jeg må bake snart...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Flott tolkning av mandagstema!

Evami sa...

Snodig hva menn tenker på du,for det samme sa min kjære! Jeg bruker også papir former i metalll formene,eller blir det jo umulig å få de ut:)

Rimkogeren sa...

Fin løsning. Min første tanke var de kvindelige former. Faktisk blev det til den ene af mine to løsninger på min blog.

Sulvis sa...

Haha, så bra tolkning!

linsky sa...

Kurver ja, såklart! Haha.