onsdag, juni 17, 2009

Mandagstema - barndomsminner

Ukens mandagstema er barndomsminner. Nå er det langtfra mandag lenger, men det har vært en travel travel uke så langt og derfor kommer innlegget mitt litt sent.


Jeg starter med et trappetroll. Det var noe av det morsomste jeg visste, kanskje fordi jeg ikke hadde selv og bare fikk lekt med venners trappetroll?


Denne gyngehesten er egentlig ikke min, men min brors. Jeg har likevel mange minner fra min barndom knyttet til denne, den sto jo i stua i mange år. Etter at eieren sluttet å bruke gyngehesten selv har den vært en omreisende gyngehest til glede for mange barn. Nå for tiden er det mine barn som har den stående, de bruker den ikke så mye lenger.

Jeg har alltid vært glad i å lese og jeg var så heldig å bli lest mye for. Jeg var medlem av Donald Ducks Bokklubb (var det det den het tro?) i flere år og de fleste av disse bøkene finnes fortsatt. Nå er det jeg som leser dem for mine barn. Denne, om Bambi som går seg bort, er litt skummel så når denne leses må man ha noe å gjemme seg bak sånn innimellom.



Vi minnes vel alle de lange varme sommerkveldene og -nettene, man krøp nybadet til sengs og pakket seg godt inn i dyna. Etter en liten stund ble dyna så altfor varm og man stakk føttene utenfor for å kjøle seg ned. Eller sovnet man kanskje på tur ut av senga for å be om et glass vann?

1 kommentar:

NUSSE sa...

Så koselig innlegg! Så en maken gyngehest på Fretex for en tid tilbake og da klødde det i fingrene! Men fornuften seiret; jeg har ikke plass. Husker godt den Bambiboken der ja...

Klem