onsdag, august 12, 2009

Mandagstema - feminin


Forsinket igjen, med mandagstema på onsdag denne gang. Denne ukens tema er feminin, og litt av grunnen til at jeg er litt sent ute er at jeg ikke helt har fått de gode ideene. Jeg har fått gjort meg noen tanker da, som jeg kan dele, og de er knyttet til interiør og femininitet. En av de ledende interiørtrendene akkurat nå, iallfall når det kommer til bloggede interiører, er shabby chic, som iallfall i mine øyne er en gjennomført feminin stil. Når jeg leser og titter i endel blogger så må jeg tenke: Er det noen mann oppi alt det her? Hvor er mannen? Hva synes han om dette ultrafeminine interiøret? Misforstå meg rett, det er mange elementer av shabby chic i det lange hvite huset også, selvom den så langtfra er rendyrket. Verktøy, skruer, bits og lightere overalt gjør iallfall sitt for å gjøre huset mer maskulint, hehe.

Tilbake til tema. For å finne en løsning på dilemmaet gløttet jeg over på småfeene for å se hva de holdt på med, og slang meg med.




Her, blant perlede rakettdeler, utskytingsramper og ufoer, ligger mitt bidrag.

En perlet blomst i rosa- og lillafarger. Perler som stort sett får ligge i fred her i huset.

Fargene minner meg om et gammelt dynetrekk fra barndommens dager. Jeg har det faktisk liggende.

1 kommentar:

Melusine sa...

Hm, ja du har rett i dette med interiør; hvor er mannen?!? Eller er det stort sett interiør tips til single damer...
Uansett; flotte perlebilder, med blomsten blant alt det maskuline :)