tirsdag, oktober 18, 2011

Dublin Day Two

Den andre dagen i Dublin startet med en lang og god frokost på hotellet. Hotellet var forresten passe sentralt, rent, ryddig, og stille. Jeg satte pris på å ha vannkoker på rommet, og sørget for å benytte meg av mulighetene for gratis trim ved å bruke trappene istedenfor å ta heisen (jeg hadde rom i 7. etg).

Vel. Etter den lange frokosten hoppet vi på en hop on hop off-sightseeingbuss, som viste oss rundt i byen. Jeg knipset mye og mangt. Ettersom jeg ikke husker hva halvparten var engang så legger jeg kun ut et utvalg av bildene, og kommenterer bare noen få av dem. ;)


Broen for enden av O'Connell street. 


Hovedinngangen til Trinity College. 


Nydelige detaljer!


Hadde kameraet mitt vært litt raskere i avtrekken, kunne dette blitt et riktig så fint bilde av tårnet på St Patrick's Cathedral.


Steinkirke, type gammel. Irland har bemerkelsesverdig mange av disse.


Etter at vi hadde vært med bussen en runde, ble vi med bort til Trinity College, hvor vi gikk inn. Jeg ruslet rundt på området og i giftshoppen, men valgte å ikke gå inn for å se på Book of Kells og det gamle biblioteket. Jeg hadde andre og mer viktige ting fore. (Les: Shopping.)


Etter myye shopping og ganske så lang tids frustrert og resultatløs leting etter en butikk jeg hadde merket meg før vi dro nedover (takk til min gode venn google), var det på tide med litt kultur igjen. Hva er Irland kjent for for de fleste? Jo, whiskey og øl. Vi var derfor innom Jameson Distillery, hvor vi fikk omvisning og en god forklaring på hvordan en av Irlands mest kjente eksportvarer blir fremstilt.


Etterpå var det tid for å smake på enda en irsk tradisjonsrett, nemlig irish stew. Nam! Og det mørke brødet som ligger ved siden av? Dobbeltnam! Er det en oppskrift jeg skal google meg fram til, og prøve, så er det dette mørke brødet.

Og: Har du lest så langt, så vil du kanskje legge igjen en kommentar? Kanskje jeg tilogmed kan lokke deg til å legge deg til som følger?

Ingen kommentarer: