fredag, oktober 21, 2011

Dublin Day Five

Avslutningen på turen til Dublin ble ikke helt som planlagt. Søndag kveld, altså Day Four, fikk jeg den triste beskjeden om at min farfar var død, nesten 96 år gammel. Istedenfor å bli med resten av reisefølget på skolebesøk på mandag, dro jeg tilbake til Trinity College. Her var det lite folk en mandag morgen, så jeg fikk god tid til å sitte på en benk i The Long Room. 

Bildet er tjuvlånt herfra: http://www.tcd.ie/alumni/support/whygive/taf/environment.php

Lukten og følelsen av gamle bøker gjorde meg godt, jeg satt der leeenge.

Og dette bildet er herfra: http://book-worship.blogspot.com/2011/02/famous-libraries-of-ireland.html
Tjuvlånt fra en tjuvlåner, ser det ut til. 

Etterpå følte jeg meg klar for å nyte den siste ettermiddagen i Dublin for denne gang. Etter et mislykket forsøk på å finne en garnbutikk jeg mistenkte var fantastisk en dag tidligere, lyktes jeg denne gangen. 

Inne i Powerscourt Townhouse ligger This is Knit. Jeg mistenkte at butikken var fantastisk. Jeg tok gruelig feil. Denne butikken var så mye mer enn fantastisk! Jeg hadde mest lyst til å flytte inn, eller aller helst flytte hele butikken hjem til meg! Det som hindret meg i å gå fullstendig amok og maxe kredittkortet, var at de har nettbutikk som shipper overalt. Også til Norge. Puh! Butikken har sin egen blogg, og her kan dere se bilder fra butikken. Mine ubetydelige innkjøp skal jeg vise fram en dag senere. 

På vei ut fra Powerscourt Townhouse ble jeg stoppet av en dame som grep tak i hånden min og pekte på en plakat: 


Noe å tenke på for norske kjøpesentre, kanskje?

Ingen kommentarer: