lørdag, juni 04, 2011

Rekke opp og gjøre oppatt


For flere år siden, mens jeg heklet oldemorruter som verst, laget jeg to stoltepper til to stoler på hytta. Det vil si, jeg monterte det ene og fortrengte det andre. For et års tid siden monterte jeg det andre og, men så har vi jo byttet ut stolene og har ikke lenger bruk for teppene. De har ligget der til ergrelse.

Så kom jeg til å tenke på... Hva om jeg demonterer, og monterer på ny, denne gangen som ett større pledd? Som tenkt så gjort. Himmelspretten ble brukt til demontering, og nå har jeg begynt å hekle sammen igjen. Jeg syntes det grå ble litt voldsomt, så nå hekler jeg ny kant i offwhite på alle samtidig som jeg hekler dem sammen. Jeg tror det blir fint.



Slik ser det ut foreløpig, pent strødd utover stuegolvet. Det blir noen lapper for lite, det løser jeg med å legge inn helhvite lapper, som i rad nr to.

Jeg gleder meg til å bli ferdig med det, og til å tulle meg inn i det på kjølige kvelder.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Sulvis sa...

Det kommer til å bli kjempefint!

Der solen alltid skinner sa...

Det blir kjempefint! Jeg hekler litt om dagen jeg også, men mitt teppe hekles i pastellfarger for å passe til ei lita jente.

linsky sa...

Å, jeg har jo også disse lappene i grått hvitt og lilla liggende her..

Ulla sa...

Flinka!!
Jeg tror det blir kjempefint :)