mandag, juni 13, 2011

Loppemarkedfangst

"Oyoyoy det var fint men vi trenger ikke flere kaffekopper!" 




"Komplett er det og...


... og med den fine fargen på dekoren...


Nei, jeg skal ikke ha det."


*går en runde og finner forskjellig annet*


"Det har jo ikke engang en opprinnelse man forstår seg på..."


Jeg satte guttungen til å betale det andre mens jeg gikk tilbake og hentet mitt nye kaffeservise til seks personer. Nå lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal få plass til det i skapet. Eller i et av skapene, for å være litt mer nøyaktig. Det andre:


Figgjo-fatet jeg kjøpte var det heldigvis ikke noe problem å få plass til. 


Tallerkenhyllen hadde en ledig plass som sto og ropte etter et sånt fint fat. 


Bokhyllen fikk også påfyll. Edgar Sawtelle-boken fikk jeg anbefalt for noen år siden. Läckberg har jeg enda ikke prøvd meg på, og Øyehaug fikk jeg smaken på i forrige studiesemester. Skikk og bruk i dagligtalen var en sånn type bok jeg bare ikke klarer å motstå.

I tillegg kjøpte jeg røde dessertskåler til verdens fineste Sulvis, men de hadde jeg visst ikke bilde av.

1 kommentar:

Sulvis sa...

Skulle egentlig kommentere det fine serviset (igjen), men så så jeg noe om "verdens fineste Sulvis" og ble så glad at jeg bare fikk lyst å sende over en virtuell klem.