mandag, oktober 04, 2010

Mandagstema - historie



Med et nå over 100 år gammelt hus er vi omgitt av historie, og det var ikke lett å bestemme seg for hva jeg skulle vise fram i dag. Valget falt tilslutt på dette bildet fra da vi rev uthuset, som hadde råttent og/eller ujevnt gulv og egentlig var ganske ubrukelig slik det sto. Det var ikke helt samarbeidsvillig mht den rivinga...

Da det endelig falt og vi fikk ryddet opp på plassen fant vi utrolig mye rart mens vi gjorde plassen klar til støping av såle.

Vi tok mange bilder underveis slik at vi fikk satt opp bygget igjen med det originale reisverket. Med ordentlig støpt golv har vi nå et godt brukbart uthus med plass til både ved, sykler, verktøy, biler og alt som trenger å være innomhus.

Se flere tolkninger av ukens mandagstema her.

12 kommentarer:

Pialotta sa...

Jag tror det blev/blir mycket trevligt när det syns på bild helt färdigt.. de där gamla husen kan bli riktigt fina.. Historien berättar:) Ha de..

Donald sa...

Det var en god historie! Og sikken et morsomt billede. Må vi ikke nok se flere?

@afjo72 sa...

DET var jammen et skikkelig historisk sus :o)) En flott plass du har ser det ut som - ønsker deg en fin uke!

Rimkogeren sa...

Sikke da et projekt I har været i gang med. Mon ikke den historie vil blive fortalt mange gange fremover?

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken vacker bild på denna märkliga byggnad!

Ha en fin måndag!

Monica o Jacob sa...

Härlig bild när det hänger i luften, gamla hus är värda att bevara;-)
Ha det;-)

Petunia sa...

Jeg elsker gamle hus og kunne godt tenk meg et selv, men jeg vet jo hvor mye arbeid det er å få satt det i stand også da.

LissenTo sa...

Vad bra att ni fotade mycket så att ni kunde bygga ett liknande uthus.

Ha en bra vecka. //Lissen

Lillis verden sa...

Litt av et prosjekt, men jeg synes det er flott at dere forsøker å bevare noe av det originale. Liker så godt "uthus på påle" (er det noe som heter det? det vet jeg ikke, men regner med du skjønte hva jeg mente)

ha en fin uke:)

Lilli

linsky sa...

Det bildet er jo bare gull! :-)

Melusine sa...

Spennende å rive et gammelt hus når en finner mange saker fra langt tilbake!

Pysselfarmor sa...

Så roligt att ni har tagit hand om huset. Det blev säkert glad!