onsdag, juli 14, 2010

Sommerstemning og bollesett fra rice

Som så mange andre i bloggeverden har jeg latt meg sjarmere av produktene fra Rice, og bollesettet har lenge vært en favoritt. Ettersom skapene er fulle av boller har jeg ikke latt meg selv falle for fristelsen til å kjøpe, iallfall ikke før vi fikk båt... For ombord i båten ville et bollesett med lokk være veldig kjekt å ha, det var tilogmed mannen enig i.

Bildet er hentet fra en tilfeldig valgt blogg.

Jeg bestilte, og ventet, og endelig kom bollene. Dette er en stund siden, før båtsesongen var ordentlig i gang, så jeg tok i bruk bollene her hjemme med en gang. Og ble skuffet. Og misfornøyd. OK, de ser virkelig fine ut, men det er også det eneste. Bollene er tykkere og tyngre enn andre melaminboller jeg har. Lokkene er ikke ordentlig tette, og hva er da poenget med lokk? Det ene lokket gikk dessuten i stykker i første vask. Uforskammet dyre var de også. Hvis du vurderer å kjøpe disse fordi de er pene, og ikke bryr deg om hvordan de er i bruk, så må du gjerne kjøpe dem. Vil du ha gode boller med tette lokk vil jeg heller anbefale en trepakning jeg kjøpte på Tupperwareparty for flere år siden. Jeg venter bare på en partyinvitasjon jeg nå, så jeg kan få kjøpt meg et sett til båten. Ricebollene får fortsette å stå til pynt i vinduskarmen på kjøkkenet før jeg pakker dem ned i skuffen blant alle de andre bollene.

Sånn. Nok om det. I tittelen lovet jeg sommerstemning også, kan ikke ha bare klaging. Vi har vært på en flott båttur med lånt seilbåt, den skal jeg nok vite å vise fram bilder fra en annen dag. Vår egen båt er det litt småtteri å gjøre på før vi skal på første ordentlige tur med den nå snart, vi gleder oss. Finværet kommer og går, jeg baker, ungene spiser, vi koser oss. 

3 kommentarer:

mymlen og my sa...

Hei, det du skriver om Rice bolle settene er nok helt slik jeg også opplever det. De er ganske tunge, og lokkene er ikke tette. Ville ikke stole på at lokket satt fast dersom jeg skulle frakte noe i de. Det er synd, for de er jo pene på bilder, og jeg bare digger det meste fra Rice, Men akkurat disse var litt nedtur. Og dyre var de også.
Ja, ja allle kjøp er vel ikke like vellykkede.
Hilsen Mymlen og My

det lange hvite huset sa...

Akkurat det samme tenker jeg, Mymlen og My. Noen bomkjøp hører med, pyttpytt. :)

Elisabeth sa...

Det er ganske befriende å lese om noen som ikke er like fornøyd med en av tingene som går som en farsott i bloggeland. Fine boller, men det er liksom ikke så mye å skryte av når de ikke fungerer skikkelig.