onsdag, juli 14, 2010

Forandring fryder

I dag har jeg vært flittig lise innimellom all latskapen. Blant annet har jeg flyttet den gamle kjøpmannsdisken min, som fikk et strøk maling, nye knotter og hjul (veldig praktisk) for noen år siden, fra gangen til stua. Istedenfor et virvar av hundebånd, poser, nøkler, lommerusk, capser og så videre prydes den nå av en duk, noen lyslykter, blomster fra hagen og et gammelt gammelt speil. Sånn passe tilfeldig. Plasseringen er et ledd i en lang rekke forflytninger som startet med ønsket om å få plass til en behagelig sittekrok på kjøkkenet, den skal jeg vise fram en annen dag (dvs når jeg før eller senere har fått sydd noen litt finere putetrekk enn de jeg tilfeldigvis fant i skapet).


Jeg har bakt også. Først vaniljeboller, så noe som skulle bli en stikkelsbærfylt klippestang, men som egentlig ligner mest på noe unevnelig som vi iallfall ikke vil ha i stikkelsbærbuskene.


Bollene har jeg allerede smakt på, og jeg har tre barn i etasjen over som sovnet med vann i munnen for noen timer siden. Stangen skal etter planen i fryseren i påvente av kaffebesøk senere i sommer.


Jeg har gitt løfte om muffinsbaking i morgen, og i den anledning har jeg googlet litt etter oppskrifter. Jeg visste at muffins kalles cupcakes på engelsk, men var ikke klar over at det var den amerikanskengelske benevnelsen, og  at muffins kalles fairy cakes i britisk engelsk? Jeg foretrekker helt klart fairy cakes.

Ingen kommentarer: