søndag, juni 06, 2010

Gjett hva jeg har gjort etter eksamen


Det første jeg gjorde da jeg kom hjem etter vel gjennomført eksamen var å hente fram en stabel med bøker. På under et døgn hadde jeg lest de to øverste i bunken her, samt begynt på T. S. Spivets utvalgte verker. Listen min over bøker lest i 2010 ser nå slik ut: 

1. Amtmandens døtre av Camilla Collett.
2. Familien på Gilje av Jonas Lie
3. Guernsey forening for litteratur og potetskrellpai av Mary Ann Schaffer (gjenlesing)
4. Reiser i skriptoriet av Paul Auster
5. Kvinnen og Apen av Peter Høeg
6. Peer Gynt av Henrik Ibsen
7. Fuglane av Tarjei Vesaas
8. Jorden nynner sin hemmelige sang av Mary Strachan
9. Venstre hånd over høyre skulder av Selma Lønning Aarø

Jeg har også bladd meg gjennom boken Jordnært, og vet nå litt av hvert om det som skulle vært gjort utenfor husets fire vegger, det er nok bare å rulle opp ermene og dra på seg arbeidshanskene og sette i gang. Hage har vært et forsømt område her, vi har vært så opptatte med å få huset i stand. 

Ha en fin søndag, senere kommer bilder av et varp jeg gjorde på onsdag!



Ingen kommentarer: