lørdag, mai 01, 2010

Røde roser

I helgen er jeg og minstehunden helt alene hjemme, og det er veldig rart. En skulle tro at denne alenehelgen ville by på uante muligheter til å komme seg litt nærmere ajour med studiene. Vel, dengang ei. Så langt har jeg lest 6 sider i den siste romanen på pensumlista, og ellers gjort alt mulig annet. Er det ikke typisk? Jeg skal snart, altså, men først skal jeg bare blogge litt.

Forrige lørdag dro mann og barn avgårde for å handle mens jeg satt hjemme med studiene, - da hadde jeg forøvrig en effektiv dag. Da de kom hjem ropte glade og forventningsfulle barnestemmer på meg, jeg måtte komme ned. De hadde med røde roser til meg, en fra hver gutt og en fra mannen, fordi de er glade i meg, sa de. Er det rart jeg er glad i dem?


Bildene tok jeg forrige lørdag, men rosene står fortsatt, like fine.

Nå som de alle tre er ute og flyr, hver på sin kant, kikker jeg bort på rosene og kjenner hvor jeg gleder meg til familien kommer hjem igjen.

Og jeg tenker du lurer, si meg, er dette blitt en blomsterblogg nå? Det kan nesten virke sånn. Vel, jeg forsikrer om at jeg har noen flere innlegg på lur og de er i det minste litt mer vinklet mot interiør. Båtinteriør.

I dag er det 1. mai og selv om jeg så ut på strålende solskinn i morges har dagen bydd på både regn og sludd. Vårmerket over alle her hos oss er såing; vil naboen få sådd til 1. mai i år, eller ikke? I fjor tror jeg han sådde en uke før 1. mai. I år er han såvidt ferdig med å pløye, men noen såing i april ble det ikke. Men fra her hvor jeg sitter nå ser jeg en hvit flekk bak epletrærne, og det er ikke snø denne gangen. Gjett hvem som skal plukke hvitveis snart. :)

Ingen kommentarer: