fredag, april 17, 2009

Argh



Jeg forsøkte å gjøre en av oppgavene på jobblista mi men ble helt fullstendig totalt nedbrutt. Jeg tok et raskt overblikk og aner ikke hvordan jeg skal gå løs på oppgaven igjen. Nå sitter jeg bare og sturer og lurer på hvor lenge jeg skal gidde å være på jobb i dag. En avtale uteble også, dermed gikk enda en oppgave i vasken. Og det regner. A perfect day for a smackerel of something med andre ord, hadde det ikke vært for at jeg har gått et sted og ikke tatt med meg lommeboka.

Men pyttsan. Det er da tross alt snart helg. Med mere regn. Det skal faktisk regne hele neste uke. Travelt på jobb blir det også.

Men vet dere hva? Det gjør egentlig ingenting! Været kan man ikke gjøre noe med annet enn å finne positive sider ved det været man har. Når det regner blir brønnen full (ikke problem på denne tiden av året men likevel) og planter får vann. Pus finner vann ute og slipper å være sur på meg for at jeg glemmer å fylle vann i skåla hennes på kjøkkenet. Jeg slipper å snuble over sur pus som gjør det hun kan for å få min oppmerksomhet aka gå i beina mine til jeg faller overende. Planter får vann. Vel, ikke de inne da, men de ute får iallfall vann. Bøndene... nei, de er jo aldri fornøyde med været, haha. Når det gjelder smackerels så har jeg en arbeidsplass som praktiserer fredagskake og snart er det lunchtid, så det blir nok ei ordning med det og.

Og når det gjelder den avtalen? Nei, det var visst neste fredag det.

Alt i alt har jeg altså bare en ting å klage litt over, og det er denne arbeidsoppgaven. Og ettersom jeg har fleksitid så kan jeg putte den i skuffen til senere og heller ta tidlig helg. Jeg har tross alt en avtale klokka 2. :)

Ingen kommentarer: