onsdag, februar 18, 2009

Onsdag er grønn

Ja, her fortsettes det i samme takt. Grønt er en av mine favorittfarger. Når jeg tenker på grønt tenker jeg på vår og sommer, iallfall i disse dager når sola har begynt å varme. I vinduskarmen har noen tulipanknoller til innedriving begynt å stikke opp fra jorda, det minner også om vår. Jeg tenkte derfor jeg skulle vise fram støvlene mine. De er jeg så heldig å ha arvet av dattera til ei venninne, sånn er det å være utstyrt med miniføtter. :) Ettersom det er onsdag og grønn dag plasserte jeg dem foran en grønn vegg.

Jeg ser for meg mange bruksområder for disse støvlene: Bytur, gåtur, pusling i hagen... jeg håper bare de er gode å gå i...
Husets største grønne plante ser slik ut. Egentlig liker jeg ikke sånne, derfor er det litt rart at jeg valgte å kjøpe den, for ja, jeg har kjøpt den helt selv. Kanskje jeg var i det romantiske hjørnet og tenkte at bladene ligner litt på hjerter? Hvem vet. Jeg husker iallfall ikke. Den henger i det ene hjørnet på kjøkkenet og er ganske dekorativ. Selv om jeg egentlig ikke liker den.
I dette innlegget har jeg nevnt to forskjellige planter. Det kan jo lede enhver leser til å tro at jeg også har grønne fingre. Det har jeg nok ikke. Men jeg bor i et gammelt og trekkfullt hus og det viser seg faktisk at plantene trives her. Typer jeg har forsøkt meg på uten hell mens jeg har bodd andre steder blomstrer og gir avleggere og vokser seg større og større helt uten at jeg gjør annet enn å gi dem en skvett vann når jeg husker det. Hvilket vil si sånn omtrent hver andre til tredje uke og ikke engang så ofte som det. Er det ikke rart?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, kanskje jeg må flytte på landet slik at jeg får holdt liv i plantene mine...

Eller, jeg klareer jo holde liv i julestjernen av alle ting. Hjelpes.