tirsdag, august 16, 2011

Bokliste 2011: Mathilda

1. Harry Potter og de vises stein, av J.K. Rowling (høytlesning)
2. Opp Oridongo av Ingvar Ambjørnsen

3. Stol og ekstase av Gunnhild Øyehaug
4. Jeppe paa Bierget av Ludvig Holberg
5. Mysterier av Knut Hamsun
6. The Help av Kathryn Stockett
7. Tsatsiki og Muttern av Moni Nilsson Brännström (lydbok)
8. Tsatsiki og Fattern av Moni Nilsson Brännström (lydbok)
9. Bare Tsatsiki av Moni Nilsson Brännström (lydbok)

10. The House at Riverton av Kate Morton
11. The Forgotten Garden 
av Kate Morton
12. Mathilda av Roald Dahl (høytlesning)
Avbrutt: L'élégance du hérisson av Muriel Barbery



Bøker jeg leser akkurat nå, eller er underveis i:
Dragetreneren av Cressida Cowell (høytlesning)
Harry Potter og Mysteriekammeret av J. K. Rowling (høytlesning)
Alberte av Cora Sandel


---


Mathilda er en Dahl-klassiker som jeg faktisk ikke har lest før. Roald Dahl er som alltid underholdende, både for barn og voksne. Tilhørerne likte den godt, og måtte smugtitte litt på neste kapittel (tittelen i det minste) for å forsøke å gjette seg til hva som ville skje i neste kapittel. 

1 kommentar:

Bird on a wire sa...

Oj, en leseglad blogg. Det kan jeg godt like. Jeg er en bokentusiast av de store, og setter alltid pris på gode boktips. Selv prøver jeg meg med en 'hobbyanmeldelse' i bloggen min når jeg har lest en god bok.

NB: Pinnsvinets eleganse som du har avbrutt er en fantastisk bok, men ganske tung til tider. Jeg la den fra meg flere ganger, men plutselig løsnet det! Håper du prøver deg igjen, for boken er en perle.