mandag, juli 13, 2009

Middagsuke - noe forsinket

For lenge siden lanserte Sulvis en middagsuke. Utfordringen var som følger:

Regelen er: Lag middag, ta bilde(r), skriv noen ord om maten.
Aller helst skulle det vel være noe fra fryseren også. Vel, kanskje klarer jeg iallfall etpar middagsukeinnlegg denne uken:

Jeg fant etpar høns i fryseren som jeg kokte sammen med det jeg hadde av rotfrukter.


Kokte høns.

God hønsekraft.


Middagen i dag ble nykokt hønsekjøtt servert
med restene fra i går: potetsalat, brokkoli,
og en soppsaus fra Toro med litt hønsekraft i.


Etter middag tok jeg resten av løken,
noen halvdårlige tomater
og annet småtteri,
fylte på med kraft
og kokte en tomatsaus.

I morgen har jeg tenkt å lage lasagne.

2 kommentarer:

Sulvis sa...

Neida, det måtte ikke være fra fryseren; det var bare jeg som måtte det pga. full fryser. :D

det lange hvite huset sa...

Jeg må jeg og, jaktsesongen nærmer seg.