torsdag, februar 19, 2015

Pensjonistpoeng

Det har dukket opp en ny blogg, og jeg synes den ser lovende ut. Bloggeren kaller seg Kamferdama, og påstår hun er pensjonist, eller i det minste at hun liksågodt kunne vært det. I dag har hun lagt ut følgende liste over ting hun har gjort i dag, og som hun sier gir pensjonistpoeng. Hvordan går det så med meg når jeg ser på denne lista? 

- trener jeg før frokost Håhånei, det har jeg ikke gjort
- har jeg på tjukke strømpebukser og kjole med knapper foran. Nope. 
- spiser jeg kamferdrops. Ditto. 
- drikker jeg kaffe med melk. And again
- sjekker jeg jobbmail Jepps
- spiser jeg grovbrød med kokt rogn. Nei igjen. 
- har jeg på ullsokker
- krøller jeg håret
- strikker jeg
- drikker jeg te av tekopp og ikke krus
- vurderer jeg å avslutte dagen med et håndskrevet brev
- skal jeg bake rundstykker
- leser jeg Sense and Sensibility 
- lakker jeg neglene

Jeg ga opp. Jeg drikker te av krus, og jeg har ingen planer om å skrive brev i kveld. Jeg leser riktignok Pride and Prejudice*1. Dessuten så har jeg vært hos fysioterapeuten i dag og fått behandling  for skavankene mine. Ellers var det få pensjonistpoeng å innkassere i dag. Enda godt vi har fått to VM-gull. 

Jeg får være litt mer pensjonist i morgen. 

*1 jeg registrerer at Kamferdama har samme mål som meg for 2015: å lese Jane Austens samlede. 

Ingen kommentarer: