lørdag, mars 09, 2013

Lørdag morgen

Det er nå egentlig også ganske unødvendig å våkne opp før sju en lørdag helt uten planer, det må jeg si. Heldigvis er det mye fint også da, med å starte en helgedag på denne tiden. Det er selvfølgelig de innlysende: får mye utav dagen, beholder samme døgnrytme som i uka og slipper jetlag halve neste uke. Men så er det noe annet også:

-det er rolig i huset, alt er stille og det er enda litt tid igjen før huset våkner og dagen begynner
-når huset våkner har jeg allerede sørget for at det begynner å bli varmt
-ute er det nydelig. Jeg tror faktisk det var morgensola som vekket meg. Disse bildene er tatt nå på morgenkvisten.

Nå sitter jeg tett inntil ovnen med en god kopp te og ser på at sola stadig tar mer plass i vinduskarmene. Og når sola har fått varmet opp litt ute slik at det kanskje ikke er -15 lenger, da skal vi ut på ski og myse mot sola.



Ingen kommentarer: