tirsdag, august 14, 2012

Flere bøker

10. Ragnarok, av Tom Egeland
Denne boken begynte jeg på da jeg prøvde Pageturner gjennom jobben. Jeg måtte selvfølgelig låne den for å få lest den ferdig, men kombinasjonen huske den+tilgjengelig på biblioteket har ikke slått til før nå. Egelands debut, skrevet for å se om det går an å skrive grøssere à la Stephen King på norsk og i norsk setting, leste jeg i forordet til eksemplaret jeg lånte på biblioteket. Svaret mitt er ja. Om man godtar premisset at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva det blotte øyet kan se så er dette veldig spennende.

11. Orkideens hemmelighet, av Lucinda Riley
Fin sommerlektyre når det man vil ha er romantikk i storslåtte omgivelser og to parallelle historier, en i fortid og en i nåtid. Og det vil man jo ha. :)

For øyeblikket har jeg 39% igjen av War Brides av Helen Bryan, lest som e-bok. Hovedhandlingen foregår i samme miljø som deler av Orkideens hemmelighet, alltid interessant å se hvordan samme setting blir behandlet av ulike forfattere.

Og det var det som ble lest sommeren 2012. I morgen skal jeg være på plass på jobb igjen, og jeg gleder meg!

Ingen kommentarer: